Ej sorry, ale chyba trzeba to powiedzieć. Nagle liczba graczy spadła do 30, nie wiem co się stało. Zostałem, bo liczyłem, że wrócą tłumy w depo i eventach. Minęły już może 2 tygodnie i sytuacja się pogarsza, teraz dochodzą słuchy, że serwer przeniesiony, czego następstwem jest wyższy ping dla Europy.
Chyba trzeba pomyśleć o kolejnej edycji i wyciągnąć jakieś wnioski.
Ostatnio przypadkiem znalazłem jakiś serwer 8.6 Evolution, typowy Orshabaal OTS, z liczbą graczy 1000! Serwer stoi już 3 miesiące, trochę mnie to zdziwiło. Nawet gdyby każda osoba miała 2-3 MC odpalone to jest to nadal około 330 aktywnych graczy, co prawda latających na bocie. Szukałem dalej, czemu im się tak powodzi i dotarłem na forum. Wszystkie questy opisane na forum, większość przez osoby posiadające GMów, w godzinach do 22.00 są 4-5 osoby (tutorzy, senior tutorzy, GMmowie), które odpowiadają na każde pytanie, albo odsyłają linkiem do forum.
Tutaj trochę brakuje aktywności administracji jeśli chodzi o opisy questów i innych rzeczy, na które trzeba poświęcić więcej czasu, żeby odkryć jak co działa. Ludziom też po prostu nie chce się marnować czas na OTS, na którym to muszą poświęcić sporo czasu na zdobycie chociażby dostępów do miast. Mają świadomość, że jest to tylko OTS, nie RL tibia, która była i będzie. Losy OTSa mogą być różne, dzisiaj jest jutro może go nie być.
Na pewno do spadku liczby ludzi przyczynił się dzień awarii OVH, ale podaliście informację o rekompensacie 50% expa w sobotę, później zostało to zmienione na niedzielę, żeby w ostateczności dać ludziom voucher na 2 godz.
Zrobienie Postmana akurat nie zajmuje dużo czasu, tak samo dostęp na Trimerię, ale już dalsze dostępy na inne części Trimerii już tak i jest to męczące. Gdyby ograniczyć czasochłonne i niepotrzebne bieganiny ludzi grałoby dużo więcej. Sprawa daily tasków blokujących możliwość walki z bossem też trochę zniechęciła ludzi. Do tego lokalizacja niektórych npcków pochowanych po całej mapie jak np. Elemental czy Cyklop i Infernal.
Na plus są na pewno eventy, tier boxy i zmiany w daily tasku, choć wydaje mi się, że teraz zapłata za nie jest trochę za wysoka.
Własna mapa też na plus, przynajmniej dla mnie, ale niech będą jakieś opisy respawnów. W dodatku mapa na stronce nie pokrywa się z mapą odkrytą w grze. Już teraz nie pamiętam dokładnie jak to jest, ale niektóre miasta są w innych miejscach niż w rzeczywistości. Trochę się zdziwiłem jak kogoś exivowałem.
W taskach też należałoby trochę pomieszać, bo są miejsca w ogóle nieuczęszczane jak chociażby żółwie, choć ostatnio z racji imbuementów coś się tam zaczęło dziać. Może lepiej znieść górne granice tasków, ograniczając przy tym możliwość ich wykonania do 3.
Ludzie potrafili się zjednoczyć tylko na większych questach, czy podczas inq czy poi. Tylko czemu nie udało się ich dokończyć? A no na INQ zniszczyła nas magiczna woda atakująca nas na drugim bossie

Na POI znowu resp potworów to jakaś porażka, zbyt szybki i chyba za dużo w main roomie. Wychodząc z jednego tronu byliśmy otoczeni potworami a na bokach latały jeszcze kolejne.
W skrócie uprościć to wszystko i dodać opisy na forum. Expa chyba nie ma co ruszać, bo wtedy taski nie będą miały sensu, na x2 idzie wszystkie zrobić, bo przy x5 to już nie. Choć liczbę potworów w niektórych taskach możnaby zmniejszyć, jak chociażby Dragony (do 250), Frost Dragony (do 400-500), Behemothy, Hellhoundy, Piraty (kto będzie 1500 piratów huncił).
OTS na prawdę fajny, tylko trzeba trochę zmian, reklamy oraz nieuniknionego i znienawidzonego resetu

Pozdrawiam.
Zapomniałem jeszcze o systemie trenowania. Może lepiej wrócić do tradycyjnych statuetek + łóżka i zachować obecne trainy bez możliwości zostawienia na exicie. A soule wykorzystać w inny sposób, np. na wymiane na supple czy coś. Bo na wymianę golda za soule raczej wam nie po drodze, gold converter nie miałby racji bytu. Zmniejszenie cen za domki i usuńcie te śmieciowe statuetki i medale, które można wylosować z eventu, do niczego się to nie przydaje.